top of page

לפני שאתם שולחים קורות חיים


חשבתם פעם מה הסביבה הנכונה לכם?  איפה באיזה קונסטלציה ועם מי אתם נוטים לשגשג?


אינדבדואליסטים

אינדבדואליסטים, הם כמו נגני סולו, לפעמים זה נראה שהם בתוך עצמם אבל לרוב זה כי הם זקוקים לזמן לחשוב לפתח וליזום משהו חדש. אינדבדואלים הם כמו לאבה מבעבעת של יצירה ונדרש מהם הרבה אומץ ללכת בדרך הזאת, בפרט בעולם שיש שהרעיון התרבותי המרכזי שאנחנו מותנים אליו הוא להיות כמו כולם. פריצות הדרך שלהם מגיעות כשהם מעיזים לקחת סיכון להביא משהו חדש, לצאת לא מובנים ואולי לקבל ביקורת, אם אתם אינדבדואליסטים אתם מבינים למה אני מתכוונת. יש מי שעשוי לתפוס אתכם כאנוכיים כי אתם צריכים זמן לעצמכם, חשוב שתזכרו שהסוליסטיות הזו נדרשת כדי שתוכלו לממש את עצמכם.  לעבוד 9-18 מהמשרד בחברת אנשים ואז להגיע הביתה ושוב להיות בחברת אנשים יכול לגמור אתכם. צרו או חפשו סביבת עבודה תומכת בכם.



פרטנרים

שני אנשים שמתאחדים כדי לקדם משהו בעולם. 

יש מצב שנועדם לשגשג בשותפות. לרוב פרטנרים ימשכו אליכם שותפים בעלי מכנים משותפים אליהם. 

פרטנרים עובדים פגז ב1:1. 

הרבה פעמים מנהלים מגייסים מבקשים ממני לאתר עבורם עובד שהוא "פרטנר", מישהו שיהיה איתם כתף לכתף. הם יכולים להיות לנהל אופרציה גדולה אבל הקסם שלהם בא הכי הרבה לידי ביטוי כשהם יושבים 1:1 (לעומת ישיבות מרובות משתתפים ששם הם יכולים להעלם או להיתפס כאגרסיבים) 

יכול להיות שאתם עובדים בחברה גדולה, יכול להיות שהמשובים עליהם משקפים שלא מרגישים אתכם בצוות או בהנהלה, למרות שבפנים אתם מרגישים את האיכות הזאת בתוככם. אתם הפרטנרים המושלמים לאחד או האחת שיזדקקו לשירות שלכם.  



אנשי צוות

הרבה פעמים אני אומרת שאנחנו מחליפים קבוצה בקבוצה, את הקבוצה המשפחתית בקבוצת עבודה ונותרים לגלם בדיוק את אותו התפקיד בקבוצה החדשה, ולכן יש אנשים שרואים בצוות שלהם הרבה יותר מסתם קשר. בשבילם מדובר במשפחה. ואכן,  אנשים שמתאחדים למען מטרת על היא אכן משפחה. 

אם אתם אנשי צוות, אז צוותים קטנים הם ה-דבר בשבילכם אז גם אם אתם עובדים בחברת ענק אתם יכולים לשגשג בצוותון הקטן והחמוד שלכם. זה בדיוק המקום שלכם להחליף רעיונות ודעות והומור :) ואפילו לעבור טרנספורמציות מתוקף היחסים בין חברי הצוות.

לאנשי צוות במהותם חשובה האינטרקציה מהתוצאה. המטרה היא ביי פרודקט מתוך שיתוף הפעולה אבל הדרך הווו הדרך…. וכשכול אחד מביא את שלו ונוצרת הרמוניה מדהימה של שיתוף יש לזה אימפקט אדיר ויעיל.  השלם הגדול מסך החלקים. אנשי צוות, יכול להיות ששמתם לב שאתם עובדים נהדר בצוות אבל עכשיו מוצע לכם תפקיד סולו, ואולי יש לכם מחשבה לאתגר את עצמכם. דבר אחד יש לי להגיד על זה - DONT



הנטוורקרים

בשביל אנשי הנטוורקינג, הרשתות החברתיות היא חגיגה והנאה צרופה. הם מחברים בין אנשים, מיומנויות, רעיונות וכו, הם יודעים ליצור קשרים ולמצוא את השפה הנכונה לאדם המתאים (ולא רק במובן המילולי) הם יודעים להתאים מסרים לקהלים שונים ולמצוא או להמציא גשרים לאיחוד בין קהלים. 

נטוורקרים, החיבורים שלכם הם פרייסלס, לפעמים זה נראה שאתם עושים את זה ככה בלי מאמץ אבל תדעו שבשביל אחרים זה עולם ומלואו. תעריכו את זה בעצמכם ותמשיכו לחשוב על דרכים נוספות להשמיע את הקול שלכם. עכשיו נניח שאתם לא אנשי נטוורינג ולא ממש מוצאים את עצמכם בסושיאל ונניח שאתם קורעים תחת הרעיון התרבותי הזה שבשביל לבנות מותג אישי אתם חייבים לבלוט בסושיאל, זה יכול להיות מתסכל להסתכל על כל הנטוורקרים האלה עושים כל מיני פעלולים, להשוואות ולהרגיש שאתם נשארים מרחוק…



מנהלים

אנשי ניהול טובים מונעים מהדחף לפתור בעיות באופן מעשי. אני מכירה כאלה שבאופן לא מודע מפחדים מהכח וההשפעה שלהם, ובתהליך התפתחות הם לומדים להכיר בו ולממש פוטנציאל גבוה יותר.  

מנהלים יקחו את מה שיצר האינדבדואל ויממשו אותו באופן פרקטי ונגיש דרך הצוותים. הם מקדמים והם משתמשים בסמכות אם צריך, הם יצרו סינרגיה בין המחלקות, הם יארגנו יחד את הנתונים, כדי לשרת מטרת על. והכריזמה הווו הכריזמה!  אולי התגלגלתם למשרת ניהול ואתם בכלל אנשי צוות/פרטנרים/אינדבדואלים?



אנשי מערכת

אולי אתם כאן ללמד אנשים את המערכת ומה הפונקציונליות שלה ברמת החזון?

בשביל זה אתם קודם כל צופים, חוקרים, חודרים ולומדים.

המערכת יכולה להיות המוצר או פנים ארגונית אבל היא מראה ומלמדת עלינו כחברה.  אנשי מערכת מתערבבים בין המחלקות, לומדים את נקודות המבט שלהם, הם בעצם דוגמים מכל היחידות של הארגון ומשקפים מה עובד/לא עובד. לאנשי מערכת יש יכולת להתבוננות רחבה, ויז'יונרית, יכולת מניפיסטציה יוצאת דופן ותודעת שירות מפותחת. אנשי מערכת, יש מצב שאתם תקועים בנישה אחת כבר יותר מידי זמן בעוד הנשמה שלכם מבקשת לראות את התמונה המלאה.




יש עוד ים זוויות להסתכל על ההתנהלות שלנו בקריירה.

לכל אחד מאיתנו יש את הייחוד שלו. את המקום שבו אנחנו זורחים ומשגשגים.

בפאזל האנושי כל אחד הוא פיס שמשלים את התמונה המלאה

יש כאלה שנועדו ליזום עצמאית, ויש כאלה שנועדו לשתף פעולה ויש כאלה שנועדו לקבוצה קטנה ויש כאלה לחברה גדולה ויש מנהלים ויש מורים, לא בהכרח נועדנו למלא את כל התפקידים האלה.

לשים את כולנו בתבנית אחת, צפיות מוגדרות ודרך מוכתבת זה עוול של התרבות שיצרנו.

אני מאמינה שכולנו אנשי שירות ובאנו לתת את השירות שרק אנחנו יכולים לתת.

זה יכול להיות מהנה או מתסכל.


על דרך ההיגיון זה יכול להיות מורכב להבין את זה אבל ברמת חוויה והתנסות זה דיי פשוט 

תחשבו, איפה ועם מי עובד לכם הכי טוב ?




ביום חמישי הקרוב, 11.4, 9-11 אני מקיימת מפגש בו אדבר על מסע ההיבדלות, על שני מסעות שכולנו עוברים בקריירה (למרות שאנחנו מתרכזים רק באחד…) ואתן מתודה להצגה עצמית קוהרנטית ומחוברת.

אם נכון לך ומתאים, הנה קישור להרשמה.



כל הטוב,

ליהי עראסי

6 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page