top of page

ריאיון עבודה מול בוט

מפרספקטיבה וניסיון של 15 שנים כמגייסת, אנחנו באחת התקופות הקשות שהשוק ידע עבור מועמדים.

על כל משרה פנויה יש מאות רבות של מועמדים, שאפילו לא זוכים לפידבק מארגונים (להוציא אוטומציה שמאשרת שהמייל התקבל) מועמדים נדרשים לעבוד בשיטת המספרים הגדולים, כלומר, להגיש קורות חיים למאות אם לא אלפי משרות כדי להעלות את הסיכויים שלהם לקבל התייחסות.


מהצד של הארגונים, ההיצע הרב מאפשר להם להיות בררנים, לנהל תהליכי גיוס ארוכים, מרובי סבבים ומתישים. אלו שינשרו איפשהו בדרך עשויים לזכות במקרה הטוב עם מייל לקוני ובמקרה הפחות טוב בהיתעלמות. אלו שיצלחו את התהליך יגלו בסופו שהצעת שכר אינה בהלימה לדרישות שלהם, שעבודה היברידית מחוץ לתחום, שהם צריכים להתפשר, כי השוק כרגע שייך למעסיקים...


האמנם?!


אתמול התפרסמה במגזין לאישה כתבה שאומרת שיותר ויותר חברות משלבות בתהליכי הגיוס שלהם טכנולוגיה המאפשרת קיום ריאיונות עם בוט.


הרציונל שעומד מאחורי התהליך הזה הוא לחסוך למגייסת את זמן הריאיון הטלפוני/פרונטלי ולייעל את עבודת המיון.

כן, קראתם נכון, כדי לזכות בייחס אנושי תצטרכו לעבור דרך דמות וירטואלית שתבדוק איתכם תנאי סף, תעריך את היכולת שלכם להפריד בין עיקר לתפל, תנתח את שפת הגוף שלכם ותתרשם הכישורים הבינאישיים שלכם כשתדברו על פרויקטים שהובלתם, ואז, תדרג אתכם ביחס למתחרים שלכם על אותו התפקיד. הריאיון יצולם בכדי לפקח על תשובותיכם כך שיהיו אותנטיות, לוודא שאינכם מקבלים עזרה מגוגל או חבר :) וימצא את מקומו בשרתי החברה בשנתיים הבאות.


אם תאשרו השתתפות בתהליך הזה, אתם תקבלו מייל עם קישור לריאיון (כל מה שצריך זה מיקרופון ומצלמה)

אחרי שתכנסו אתם תפגשו אווטאר שתסביר שהיא כאן בשבילכם ותדגיש שהשלב הזה הוא כולו מתוך מחשבה אליכם וכבוד לזמן שלכם.


אתם תסיימו את החוויה (שבעיניי היא דיי סוריאליסטית) אחרי שהשבתם על שאלות בכתב ובעל פה, מבלי שהיתה לכם האפשרות לשאול שאלות שחשוב לכם לקבל עליהם התייחסות, בלי שמץ של מושג אם אתם והתהליך בכיוון הנכון. בחינה במעמד צד אחד.


עכשיו תראו, בתור מי שמקדמת תהליכי גיוס מתוך תפיסה שהבחינה היא הדדית - אתם בוחנים האם זהו הארגון שיאפשר לכם ללמוד ולתרום מניסיונכם ואילו הארגון בוחן האם אתם האנשים שיעזרו לו לצמוח ולהגשים את החזון, קשה לי מאוד עם תהליכים שאינם הוגנים ומכבדים את כל הנוגעים בדבר.


גם אם אני ממש משתדלת להבין את הרציונל של חסכון בזמן למגייסת, וזה נכון, יש חלקים דיי סיזיפים שמערכות ATS (Application tracking system) סופר מתקדמות, אינטגרציות ואוטומציות באו לייעל, למיין, לסכם, כלומר, תחיי הטכנולוגיה ויתרונותיה !!! וידוע שחברות ששילבו בוט לסינון ראשוני (ברמת שאלון) הצליחו לקצר את משך התהליכים בצורה משמעותית מה שפינה את הגיוס להתעסק בעיקר!

באינטראקציות אנושיות!

לא בשביל להפוך את המקצוע הכי אסטרטגי בארגון למכאני וחסר נשמה !

ובטח לא בשביל לפנות את מגייסות המכוונות לאנשים, בעלות אבחון והערכה, שבחרו בתפקיד מתוך שליחות לנשות מכירה ויח"צ של הארגון.


אני מאמינה שכל מאיתנו יכול להיות שותף למהפכה המתהוות בשוק העבודה.

זה לא רק האתגר שלנו, אלא גם ההזדמנות שלנו לבנות עתיד יותר מכבד ויותר אנושי לכולנו.


מועמדים - הריאיונות הם המקום שלכם לצקת חיים לקורות החיים שלכם, אני מפצירה בכם לא לשתף פעולה עם תהליכים שאינם משרתים אתכם או מכבדים אתכם.


ארגונים - אני יודעת שאתם יודעים להשתמש בטכנולוגיה בצורה מיטיבה, אני קוראת לכם לשקול את השיטה ולהתחבר מחדש לשורש של הגיוס - יצירת קשר אנושי ומכבד, שיתוף פעולה, הצלחה.


את הכתבה תוכלו לקרא כאן








7 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page