top of page

תרפיות תומכות חיפוש


"אני נדהם מהאופן המשובש שבו אנשים משתמשים במילה התפתחות: אני לא מתפתח, אני הווה". פיקאסו.


התמסרות לחיפוש עצמי היא היענות להתמודד עם אתגר ועם קושי ועם אכזבה. התמסרות שדורשת סבלנות.

אם יש משהו שפספסנו כחברה וכתרבות בעייני זה פיתוח מיומנויות להתמודדות עם מצבים כאלה.

בחיפוש אנחנו רוצות לפרוש מהמוכר, להקריב את התלות ברשת בטחון והנוחות (עלק) שיצרנו בחיים שלנו.

מהלך זה הוא הזמנה להתקיים בהווה ולוותר במודע על הניסיונות המוצלחים שלנו להסחות דעת.


לא קל לצעוד בדרך הזאת, זה יכול להיות מכאיב, מאכזב וקשה אבל דרכה תבינו ממה אתם עשויים.

כי חכמה הדרך מההולכת בה.


ריכזתי מספר תרפיות שאני עובדת איתן ביומיום שלי, שעוזרות לי לפרק דברים, להבין, להרגיע את עצמי ולחלץ תובנות שעוזרות לי להנהיג את עצמי למקומות אליהם אני שואפת להגיע.


כתיבה

אי אפשר להתחיל להגזים בחשיבות כתיבה יומית. כתיבה היא כלי הישרדותי עבורי, בחרתי בה בילדות כשלא ידעתי מה לעשות עם כל החוויות והאירועים שקרו אצלנו בבית ומאז לא הפסקתי. הורדת המנטאל לדף מביא לשחרור המערכת, מפנה אנרגיה ומאפשר לקבל בהירות.


טיפול

החיים שלי מתחלקים עד גיל 40 ואחריו. למעשה עד גיל 40 טיפלתי בעצמי - בעצמי. האפשרות שמישהו אחר יטפל וידאג לי לא היתה קיימת אצלי. ביום ההולדת ה 40 שלי, בשיא הנוחות האישית, הזוגית, המקצועית, החברתית והכלכלית הרגשתי שהגיע הזמן לפתח יכולת להיעזר באחרים. המטפלת שבחרתי היא היקרה ביותר והטובה ביותר והמהלך הוכיח את עצמו. אחרי כמעט 8 חודשים ביחד המשכתי לטיפול קבוצתי.


יצירה

תמיד החשבתי את עצמי לאישה יצירתית אולם מה שאפיין את היצירות שלי הן השראות חיצוניות. אחד הדברים שהשגתי במסגרת הטיפול שלי הוא ליצור מתוך העולם הפנימי והיחודי שלי. רגש יכול להפוך לסיפור או לשיר, לציור או לריקוד. כששריר היצירתיות שלי מקבל תשומת לב ומתוחזק הוא מזרים מידע באופן שוטף בדמות מחשבות ורגשות ומאפשר להסתכל על הדברים מזוית פחות מעורבת ויותר מקדמת.


מוזיקה

כמו הכתיבה ככה המוזיקה עבורי מאז ומתמיד - עוגן. יש לי משחק שאני אוהבת לשחק, למשל להתייחס לכל משפט שלישי בשלושת השירים הבאים ברדיו כנקודת יחס. באופן הזה שירים הם קרקע פוריה למפגש כנה עם עצמי, ללגיטימציה לרגשות ולנחמה ו..... להמשך יצירה.


פעילות גופנית

יש ימים שהמאבק הוא כ"כ קשה עבורי שבשארית כוחותיי אני מרימה את עצמי לאימון, עם אפס אחוז מוטיבציה ומאה אחוז ידיעה שאחרי האימון הדברים יראו אחרת.


יוגה

כשהתלמידה מוכנה מגיעה המורה. ליוגה הגעתי בגיל 40 מוכנה להתמסר להשקטת המנטאל ע"י תרגול תנוחות גוף מסוימות (האסנות). היוגה מדברת על אחדות הגוף עם הנפש ואחרי שהשלמתי שנת תרגול אני מבינה שהיוגה מעודדת שהייה באי נוחות לפרק זמן מסוים, מזמינה לנשום לתוך האי נוחות, לפתח טולרנטיות למצב לא נוח ולבסוף מקדמת הרפיה. בשבילי היוגה היא ממש מעבדה לחיים האמיתיים.


תנועה

כמו הכתיבה והמוזיקה, הריקוד הוא חלק אינטגרלי מחיי פחות או יותר אבר. זה שנה שניה שאני חלק מקבוצת ריקוד לנשים, המורה מדהימה, הקבוצה מעוררת השראה, דרך הגירוי המוטורי והפיזי אני לומדת את עצמי - על השקעה, מחויבות, התמסרות, שילוב כוחות, חיזוק הגוף הרגש האינטלקט והסביבה.


ימי טיול

תמיד הייתי חובבת טיולים, גם לפני 20 שנה יכולתי לפתוח אוהל על הר מירון או למרגלותיו ולהתמזג עם מה שקורה. היום אני לוקחת 1-2 ימי חופש בחודש לטיולים חד יומיים, לעיתים לבד ולעיתים ביחד. תחושת הסלעים מתחת לסוליית הנעל שלי מעלים בי תחושת קיימות, כאילו נולדתי בטבע ואליו אני שייכת.


שוטטות

בהמשך לימי טיול, לעיתים קרובות אני הולכת לראות סרט קולנוע עם עצמי. בכלל, פעולות פנאי כמו לבקר בספרייה העירונית, ללכת להצגה, לקרא מגזין חודשי שמגיע בדואר או לקחת רכבת לת"א בלי כיוון מוגדר תורמות לתחושת רגיעה, משפרות מצב רוח, ובעיקר מבססות תחושת זהות נטולת השפעות באופן המשמעותי ביותר עבורי.


הודיה

ניהול רשימות תודה על החיים האלה - על כמה שעבר עלי ביממה האחרונה, בתקופה האחרונה ובכלל על זה שבתוך החוויות הללו אני גם עובדת כנותנת שירות לארגונים ולפרטיים, גם אמא ל - שלוש מופלאות, בת זוג של החבר הכי טוב שלי ואחות גאה, שמחפשת לא בשביל למצוא אלא בשביל להיות.


להתמקד במציאה בלי לחקור את עצמכם קודם לכן מוביל לפעולות אוטומטיות שאין בהם חדש, ולא בטוח שאליהם אתם מכוונים.

חיפוש שלא בטוח שהוא יהיה יותר קל אבל כמעט בטוח שהוא יהיה יותר מוכר.

לעומת זאת, חיפוש חוויתי מעודד לפרוש מהמוכר, ליצור קשר עם המחשבות, הרגשות והפעולות הלא-מודעות דרך התנסויות מגוונות.

חוויות מעלות במיידי את הדפוסים, המניעים, ההגנות והקונפליקטים ועוזרות להבין העדפות וכיוונים יחודיים ונכונים לכם.


השלב הראשון לחיפוש החוויתי הוא למקד את האמונה שלכם ואת התקווה שלכם בהמתנה.


רבות הדרכים לחפש, אלו הן תומכי המציאות שלי, מלטשי הכישורים שלי, מגלי הרמזים שלי.

מוזמנים לקחת השראה או למצוא את שלכם.


איך אמר פיקאסו - אנחנו לא מתפתחים, אנחנו הווה.


מוזמנים לכתוב לי איפה אתם היום מבחינת החיפוש שלכם, עם איזה תרפיות אתם משתמשים לתמיכה בחיפוש לכם, כתגובה לפוסט או למייל lihi@head-hunters.co.il, מבטיחה להתייחס אישית.


עד כאן להיום,

מסעות חיפוש מרפאים ומקדמים,

ליהי


נ.ב

המלצה חמה על הסרט 'פיל סטאטס - הכלים' - הפורמט, הריאליסטיות, הכנות, המטפל, המטופל והכלים.






bottom of page